söndag 15 mars 2015

BUKOWSKIS MARKET

I Torsdags var jag på Bukowskis Market på vernissage för Momiqs stolar. Jag passade då på att se mig om i deras nya lokaler (de ligger numera i Västberga). Jag har bara varit där på utlämningen tidigare men aldrig tagit mig tid att gå in och titta. Hittade massor av fint! Det är verkligen skillnad på att se sakerna live istället för på webben. Jag köper gärna på auktion för att få till den där hemtrevliga känslan i ett hem. Stolar och fåtöljer m.m som känns sunkiga kan man lätt klä om i ett snyggt tyg man gillar och vips är stolen som ny. Här är några av de sakerna jag gillade

Fantastiskt soffbord som jag gärna hade sett med klart glas istället


Charmiga trädgårdsurnor


Vacker fåtölj som passar bra i tex sovrum



Coola stolar som skulle vara snygga i tex ett sovrum eller en hall



Mattor kan man verkligen fynda på auktion



Soffa som påminner om den soffa mina föräldrar hade i vardagsrummet på 80-talet


Cool fåtölj med tillhörande fotpall


Taklampa som skulle lyfta vilket rum som helst


Fin häst som gärna skulle få bo i min trädgård



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar